Zarządzanie reklamacjami- aspekty prawne
Warszawa Pokaż na mapie ›
Odświeżone: Wtorek, 09 Grudzień, 2025 08:02
Szczegóły ogłoszenia
- Kategoria: Usługi / Nauka i Szkolenia
Opis oferty
Celem proponowanego szkolenia jest dostarczenie wiedzy z zakresu prawnych aspektów zarządzania reklamacjami i zmian jakie weszły w życie.PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I. REGULACJE PRAWNE REKLAMACJI - OMÓWIENIE OSTATNICH ZMIAN PRZEPISÓW
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. 2019, poz. 1145)
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827)
Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. 2007 nr 171, poz. 1206)
Ustawa z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2007 nr 50, poz. 331 ze zm.)
Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. 2014, poz. 148)
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz. U. 2001 nr 113, poz. 1214)
MODUŁ II. CO TO JEST REKLAMACJA?
Pojęcie reklamacji
Kto może złożyć reklamację?
Czemu nie należy bać się reklamacji?
Przyczyny reklamacji
MODUŁ III. ZMIANY OD 1 STYCZNIA 2023 R. W ZAKRESIE SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ ORAZ REKLAMACJI KONSUMENCKIEJ
Umowy i ich rodzaje
Ogólne uregulowania przy zawieraniu umów z konsumentami
Nowe definicje i rodzaje umów objęte procesem reklamacji.
Umowy o dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych.
Wyłączenie regulacji dotyczących reklamacji konsumenckich z kodeksu cywilnego – dwa tryby dochodzenia roszczeń.
Rozszerzenie odpowiedzialności sprzedawcy w przypadku niezgodności towaru z umową poprzez zastosowanie definicji pozytywnej.
Modyfikacja roszczeń przysługujących konsumentowi z tytułu rękojmi – gradacja i wybór sprzedawcy.
Wymiana lub naprawa towaru jako podstawowe obowiązki sprzedawcy w przypadku reklamacji konsumenckiej.
Nowe regulacje dotyczące żądania obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy – domniemanie istotności wady i trudności dowodowe sprzedawcy.
Termin realizacji uprawnień z tytułu rękojmi oraz wydłużony termin domniemania istnienia wady.
6 letni termin przedawnienia w przypadku zgłaszania roszczeń przez konsumenta.
Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy – nowe, bardziej restrykcyjne obowiązki.
Zmiany w przepisach dotyczących gwarancji w stosunku do konsumenta.
Rękojmia z kodeksu cywilnego – zestawienie zmian od początku 2023 r.
Istnienie i treść gwarancji.
Zastosowanie nowych przepisów do poprzednio obowiązujących umów.
MODUŁ IV. PROCES REKLAMACJI W FIRMIE
Organizacja komórki ds. reklamacji
Odpowiedzialność komórki ds. reklamacji
Rodzaje reklamacji i ich definicje
Karta gwarancyjna
Organizacja i opis postępowania reklamacyjnego w firmie
MODUŁ V. POZYCJA KONSUMENTA W PROCESIE REKLAMACJI
Prawa i obowiązki konsumenta
Tryb zgłaszania reklamacji
MODUŁ VI. RZECZNIK PRAW KONSUMENTÓW W PROCESIE REKLAMACJI
Prawa i obowiązki Rzecznika Praw Konsumenta
Tryb postępowania przed Rzecznikiem Praw Konsumentów
MODUŁ VII. POSTĘPOWANIE POLUBOWNE W PROCESIE REKLAMACJI
Ugoda z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji
Sądownictwo polubowne działające przy Inspekcji Handlowej
MODUŁ VIII. POSTĘPOWANIE SĄDOWE W ZAKRESIE REKLAMACJI
MODUŁ IX. CASE STUDY
TRENER: Łukasz Miętkowski
Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno – skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych. Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.
Przeczytaj więcej na: http://www.szkolenia.avenhansen.pl/trenerzy/lukasz-mietkowski.html
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY:
http://www.szkolenia.avenhansen.pl/assets/dokumenty/formularz-zamowienia.pdf
Sprawdź zainteresowanie tym ogłoszeniem
Wyświetlenia
Data dodania
Ostatnio widziany
Obserwujących
Wysłane zapytania
Odsłony telefonu
- Wypromuj ogłoszenie
- Zgłoś naruszenie
- Drukuj ulotkę
- Edytuj/usuń ogłoszenie
- Udostępnij ogłoszenie
- Dodaj na Facebook


