Zarządzanie reklamacjami- aspekty prawne
Odświeżone: Środa, 03 Kwiecień, 2024 10:17
Szczegóły ogłoszenia
- Kategoria: Usługi / Nauka i Szkolenia
Opis oferty
Wraz z przystąpieniem Polski do UE umocniła się pozycja konsumenta (kupującego) oraz wzrosła odpowiedzialność producenta za produkt wprowadzany do obrotu. Celem proponowanego szkolenia jest nabycie przez uczestników, praktycznych umiejętności w zakresie realizacji procedur reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń w zakresie rękojmi, gwarancji i odpowiedzialności za szkody spowodowane przez produkty. Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość dogłębnej analizy umów, kart gwarancyjnych stosowanych wobec swoich klientów, czy ogólnych warunków umów zarówno pod kątem ich zgodności z prawem jak i ochrony interesów firmy.PROGRAM SZKOLENIA
1. Regulacje prawne reklamacji:
-Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.
-Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. 2014, poz. 121 ze zm.)
-Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827) -Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. 2007 nr 171, poz. 1206)
-Ustawa z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2007 nr 50, poz. 331 ze zm.)
-Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. 2014, poz. 148) -Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz. U. 2001 nr 113, poz. 1214).
2. Co to jest reklamacja?
-Pojęcie reklamacji
-Kto może złożyć reklamację?
-Czemu nie należy bać się reklamacji?
-Przyczyny reklamacji.
3. Zamiany od 25 grudnia 2014 r. w zakresie sprzedaży konsumenckiej:
-Umowy i ich rodzaje
-Ogólne uregulowania przy zawieraniu umów z konsumentami
-Obowiązki przedsiębiorcy przy sprzedaży tradycyjnej
-Sprzedaż na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa
-Obowiązkowe informacje na stronie e-sklepów
-Obowiązkowe podanie numer telefonu przedsiębiorstwa
-Reklamacje i odpowiedzialność sprzedawcy
-Rękojmia z kodeksu cywilnego
-Procedura reklamacyjna
-Informacja o prawie odstąpienia od umowy + wzór formularza odstąpienia od umowy
-Istnienie i treść gwarancji
-Informacja o sposobach płatności
-Brak możliwości obciążania konsumentów dodatkowymi opłatami za zapłatę kartą kredytową
-Mniejsze płatności za korzystanie z infolinii.
4. Proces reklamacji w firmie:
-Organizacja komórki ds. reklamacji
-Odpowiedzialność komórki ds. reklamacji
-Rodzaje reklamacji i ich definicje
-Karta gwarancyjna
-Organizacja i opis postępowania reklamacyjnego w firmie
-Zasady działania serwisantów.
5. Pozycja konsumenta w procesie reklamacji:
-Prawa i obowiązki konsumenta
-Tryb zgłaszania reklamacji.
6. Rzecznik Praw Konsumentów w procesie reklamacji:
-Prawa i obowiązki Rzecznika Praw Konsumenta
-Tryb postępowania przed Rzecznikiem Praw Konsumentów.
7. Postępowanie polubowne w procesie reklamacji:
-Ugoda z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji
-Sądownictwo polubowne działające przy Inspekcji Handlowej.
8. Postępowanie sądowe w zakresie reklamacji.
9. Zakazane klauzule umowne.
10. CASE STUDY.
TRENER: Łukasz Miętkowski
Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno – skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych. Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.
Przeczytaj więcej na: http://www.szkolenia.avenhansen.pl/trenerzy/lukasz-mietkowski.html
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY:
http://www.szkolenia.avenhansen.pl/assets/dokumenty/formularz-zamowienia.pdf
Sprawdź zainteresowanie tym ogłoszeniem
Wyświetlenia
Data dodania
Ostatnio widziany
Obserwujących
Wysłane zapytania
Odsłony telefonu
- Wypromuj ogłoszenie
- Zgłoś naruszenie
- Drukuj ulotkę
- Edytuj/usuń ogłoszenie
- Udostępnij ogłoszenie
- Dodaj na Facebook