Organizacja i zarządzanie-współczesne procesy rekrutacji
Warszawa Pokaż na mapie ›
Odświeżone: Piątek, 20 Grudzień, 2024 07:55
Szczegóły ogłoszenia
- Kategoria: Usługi / Nauka i Szkolenia
Opis oferty
Organizacja i zarządzanie współczesnymi procesami rekrutacji i selekcji – czyli trening mistrzów rekrutacjiAkademia HR - moduł I
-Czy istnieje kandydat idealny?
-Czym różni się kandydat z drugiej połowy 20. wieku od współczesnego?
-Co to jest „employer branding” i jak ważny jest do budowania wizerunku pracodawcy na rynku pracy?
-Czym zajmuje się grywalizacja w rekrutacji?
-Czy istnieją pytania doskonałe, które można zadać podczas rozmowy selekcyjnej?
-Jak powinno wyglądać ogłoszenie rekrutacyjne WSZECHCZASÓW, które pozwoli Ci na przyciągnięcie do Twojej firmy talentów?
-Kim jest dzisiaj i jaką rolę spełnia dla przedsiębiorstwa Ekspert ds. Rekrutacji i Selekcji?
Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na szkolenie!
PROGRAM SZKOLENIA:
I. WPROWADZENIE – czym jest proces rekrutacji i selekcji
1. Nowe trendy w procesie rekrutacji a dobór efektywnych narzędzi selekcji
2.Definicja i znaczenie pojęć: rekrutacja i selekcja
3. Etapy procesu rekrutacji i selekcji
4. Dobór strategii rekrutacji do strategii firmy
5. Znaczenie doboru i utrzymania pracowników we współczesnym świecie biznesu
II. ASPEKTY PRAWNE PROCESU NABORU
1. Zakaz dyskryminacji w zatrudnieniu – jakich informacji może i nie może żądać od kandydatów pracodawca
III. WŁAŚCIWY PRACOWNIK NA WŁAŚCIWYM MIEJSCU – tworzenie profilu stanowiska do celów rekrutacji i selekcji
1. Co to są kompetencje – czyli rola profili kompetencyjnych (stanowiskowych) w efektywnej rekrutacji – jaki powinien być Nasz pracownik
2. 8 punktowy model profilu rekrutacyjnego
3. Najczęstsze błędy w profilach stanowisk i a ich wpływ na trafność wyboru kandydata
IV. POZYSKIWANIE KANDYDATÓW – nasza firma jako pożądane miejsce pracy
1. Rola atrakcyjnego ogłoszenia rekrutacyjnego – zewnętrzna atrakcyjność rekrutacyjna organizacji
2. Pozytywny wizerunek firmy a zainteresowanie właściwych kandydatów – jak prowadzić i wykorzystywać tzw. marketing stanowisk pracy w firmie
3. Rekrutacja wewnętrzna – zalety, wady, sposoby przeprowadzania
4. Wybór najlepszego źródła w zależności od profilu kandydata i pracodawcy
V. GDY POJAWIĄ SIĘ APLIKACJE – metody analizy dokumentów
1. Aktualne rodzaje CV i sposób ich interpretacji
2. Analiza dokumentów aplikacyjnych – czyli, co można wyczytać „między wierszami” i na co zwracać uwagę
3. Wewnętrzne standardy analizy aplikacji w Naszej firmie – a efektywność procesu selekcyjnego
VI. ROZMOWA KWALIFIKACYJNA OPARTA NA KOMPETENCJACH
1. Struktura rozmowy kwalifikacyjnej
2. Budowanie właściwej atmosfery spotkania
3. Rodzaje pytań podczas wywiadu i ocena ich efektywności – pytania doskonałe
4. Najczęstsze zagrożenia i błędy występujące podczas rozmów rekrutacyjnych - rozmowa „bez celu”, ryzykowne pytania i tematy, brak przygotowania
5. Język a unikanie błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej – wiem, o co pytam i jakich odpowiedzi oczekuję:
5.1. Jak reagować na kandydata „gadułę”
5.2. Jak rozmawiać z kandydatem, który odpowiada „tak” lub „nie”
5.3. Jak rozmawiać z kandydatem, który odpowiada ogólnikami
6. Psychologiczne pułapki oceny
7. Techniki prowadzenia rozmów rekrutacyjnych – zadawanie pytań/ scenki/ itp.
8. Ocena motywacji kandydata – wypatrywanie oznak przyszłego sukcesu
9. Komunikacja i autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej – czyli jak zrobić dobre pierwsze i … drugie wrażenie jako osoba odpowiedzialna za rekrutację i jako kandydat
VII. INNE NARZĘDZIA SELEKCJI PRACOWNIKÓW
1. Jak i dla jakich stanowisk przeprowadzać Ośrodki Oceny czyli Assesment Center
2. „Próbki pracy” – dodatkowe narzędzie selekcyjne
3. Grywalizacja – czyli sposób na rekrutację 21. wieku
VIII. PODEJMOWANIE DECYZJI O ZATRUDNIENIU KANDYDATA
1. Matryca Oceny najlepszych kandydatów dostosowana do wymogów stanowiska i kultury organizacyjnej firmy
2. Informacja zwrotna do kandydatów – zatrudnionych i odrzuconych (w rekrutacji zewnętrznej i wewnętrznej)
3. Jak nie stracić nowego „talentu” w ciągu tygodnia – czyli praktyczny Plan Wdrożenia Nowego Pracownika do firmy
IX. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
TEST WIEDZY: Chętni uczestnicy mają możliwość przystąpić do testu wiedzy na zakończenie zajęć (test pisemny). Ocena z testu zostanie uwidoczniona na certyfikacie ukończenia.
Uczestnicy, którzy nie zdecydują się przystąpić do testu, otrzymają certyfikat uczestnictwa w kursie.
TRENER: Agnieszka Olejnik
Doradca Merytoryczny ds. Komunikacji i Wystąpień Publicznych Dyplomowany trener biznesu i coach, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju.
Przeczytaj więcej na: http://www.szkolenia.avenhansen.pl/trenerzy/agnieszka-olejnik.html
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY:
http://www.szkolenia.avenhansen.pl/assets/dokumenty/formularz-zamowienia.pdf
Sprawdź zainteresowanie tym ogłoszeniem
Wyświetlenia
Data dodania
Ostatnio widziany
Obserwujących
Wysłane zapytania
Odsłony telefonu
- Wypromuj ogłoszenie
- Zgłoś naruszenie
- Drukuj ulotkę
- Edytuj/usuń ogłoszenie
- Udostępnij ogłoszenie
- Dodaj na Facebook