Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia
Warszawa Pokaż na mapie ›
Odświeżone: Poniedziałek, 23 Grudzień, 2024 08:31
Szczegóły ogłoszenia
- Kategoria: Usługi / Nauka i Szkolenia
Opis oferty
Termin szkolenia:8-10 stycznia 2025r. Szkolenie on-line!
17-19 stycznia 2025r. Szkolenie on-line! Weekendowe!
29-31 stycznia 2025r. Szkolenie on-line!
8-10 stycznia 2025r. Kraków
13-15 stycznia 2025r. Lublin
27-29 stycznia 2025r. Warszawa
5-7 lutego 2025r. Poznań
12-14 lutego 2025r. Katowice
24-26 lutego 2025r. Wrocław
5-7 marca 2025r. Kraków
12-14 marca 2025r. Gdańsk
19-21 marca 2025r. Warszawa
26-28 marca 2025r. Łodź
Czas trwania szkolenia: 3 dni, godz.9-17.00
Adresaci:
Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.
Cel szkolenia:
Przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji.
Omówienie nowych przepisów znowelizowanej ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Program szkolenia:
I. Wprowadzenie do problematyki.
Źródła wiedzy na temat metodologii archiwalnej
Zapoznanie z podstawową terminologią związaną z archiwistyką
Różnice pomiędzy prowadzeniem archiwum zakładowego i składnicy akt
Współpraca z nadzorem archiwalnym
Określanie kategorii archiwalnej dokumentacji i jej przynależności do klasy.
II. Obieg dokumentacji w jednostce organizacyjnej. Miejsce i rola archiwum w jednostce.
Podstawowe systemy kancelaryjne
Schemat obiegu dokumentacji w zakładzie pracy
Omówienie normatywów kancelaryjno-archiwalnych
Procedura wprowadzania i zmiany normatywów kancelaryjno-archiwalnych
Podział kompetencji pracowników
System tradycyjny, system elektronicznego zarządzania dokumentacją, system tradycyjny wspomagany elektronicznie – omówienie głównych różnic
Teczki spraw i teczki akt nie stanowiących akt spraw
Przygotowanie teczki do przekazania do archiwum zakładowego.
III. Najważniejsze akty prawa polskiego regulujące postępowanie z dokumentacją.
IV. Profesjonalne archiwum zakładowe.
Zasób archiwum zakładowego
Lokal archiwum zakładowego: magazyn archiwalny i biuro archiwisty
Wyposażenie archiwum zakładowego
Techniczne i organizacyjne zabezpieczenie zasobu archiwum zakładowego
Rozmieszczenie akt w archiwum zakładowym
Bezpieczny archiwista.
V. Najważniejsze procedury postępowania w archiwum zakładowym.
Przyjmowanie akt z komórek organizacyjnych
Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej
Udostępnianie i wypożyczanie akt zgromadzonych w zasobie archiwum zakładowego
Postępowanie w przypadku uszkodzenia wypożyczonych akt
Procedura skontrum
Procedura wycofywania dokumentacji ze stanu archiwum
Przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego
Sprawozdanie roczne z działalności archiwum zakładowego
Postępowanie w przypadku reorganizacji lub ustania działalności aktotwórcy.
VI. Praktyczna analiza wszystkich etapów porządkowania dokumentacji.
Studia wstępne
Rozpoznanie przynależności zespołowej
Segregacja i systematyzacja dokumentacji w obrębie zespołu
Klasyfikacja i kwalifikacja akt
Archiwizowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
Opisywanie teczek
Przygotowywania ewidencji archiwum zakładowego i nadawanie sygnatury archiwalnej
Opracowanie rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego.
VII. Praktyczna analiza najważniejszych procedur postępowania z dokumentacją w archiwum zakładowym.
Typowanie dokumentacji przeznaczonej do brakowania. Przygotowanie spisów dokumentacji przeznaczonej do brakowania i wniosku o wyrażenie zgody na brakowanie
Typowanie materiałów archiwalnych przeznaczonych do przekazania do archiwum państwowego, przygotowywanie stosownej dokumentacji
Udostępnianie i wypożyczanie dokumentacji znajdującej się w zasobie archiwum zakładowego
Przygotowywanie protokołu zaginięcia, uszkodzenia lub sporządzenia braków wypożyczonej dokumentacji
Przygotowywanie protokołu wycofania jednostki aktowej z ewidencji archiwum zakładowego
Przeprowadzenie skontrum dokumentacji zgromadzonej w zasobie archiwum
Przygotowanie sprawozdania z działalności archiwum zakładowego.
VIII. RODO. Ochrona danych osobowych w archiwum zakładowym.
IX. Porządkowanie dokumentacji pracowniczej.
X. Państwowa służba archiwalna. Współpraca archiwisty z nadzorem archiwalnym w zakresie kontroli, przekazywania materiałów archiwalnych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
Szczegółowe informacje oraz rejestracja na www.sukcescr.pl
Sprawdź zainteresowanie tym ogłoszeniem
Wyświetlenia
Data dodania
Ostatnio widziany
Obserwujących
Wysłane zapytania
Odsłony telefonu
- Wypromuj ogłoszenie
- Zgłoś naruszenie
- Drukuj ulotkę
- Edytuj/usuń ogłoszenie
- Udostępnij ogłoszenie
- Dodaj na Facebook