GOSPODYNI 07.08.1988/32 extra prezent na urodziny
Warszawa Pokaż na mapie ›
Odświeżone: Poniedziałek, 24 Marzec, 2025 13:44
120 zł
Szczegóły ogłoszenia
- Kategoria: Książki i czasopisma / Czasopisma
- Stan:Używane
- Cena: 120 zł
Opis oferty
Gazeta może nosić naturalne ślady używania i przechowywania, które jednak nie zmniejszają wartości historycznej i kolekcjonerskiej.Tygodnik dla Kół Gospodyń Wiejskich, dla kobiet wsi. WYDAWCA – Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne. Adres redakcji
00-950 Warszawa, Al. Jerozolimskie 28 (skr. pocztowa 374). Telefony: 26-64-51 wewn. 226, 227, 228, 243, red. nacz. 27- 19-95.
REDAGUJE ZESPÓŁ
Izabella Byszewska (dział społeczny), Mirosława Kossowska (z-ca red. naczelnego), Elz- bieta Kotarska (dział zagraniczny), Teresa Nałęcz-Jawecka (sekretarz redakcji), Barbara Maćkowiak, Dorota Metera, Renata Sławińska (redaktor naczelny), Teresa Sobańska- Dąbrowska (dział mody), Krystyna Sygnowska (z-ca red. naczelnego), Alicja Sztukowska- Królczak (dział samorządowy), Katarzyna Szymkiewicz, Kazimiera Toniak (dział łączności z Czytelnikami), Barbara Wołczyńska (dział rolny).
Opracowanie graficzne: Bożena Wahl.
Redaktor techniczny: Marzena Włodarczyk
Przykladowy artykul:
Wybór naczynia
W zależności od miejsca, w którym zapragniemy ustawić kompozycję, wy- bierzemy odpowiedniej wielkości, kolo- ru i kształtu naczynie. Nie szukajmy go w sklepach, ale we własnym domu. Stereotypowo zwykło się uważać, że na kompozycję z suszonych roślin nadają się gliniane dzbany, siwaki, wiklinowe kosze, fajans czy kamionka. Jednakże e naczynia będą odpowiednie do wnętrz urządzonych w stylu ludowym, wykończonych drewnem i wikliną. Na- Tomiast do innych wnętrz bardziej od- Dowiednie będą naczynia ze szkła i porcelany.
Tak więc wielki siwak, czy gliniany dzban możemy ustawić na podłodze ub niskim meblu w holu, na tle białej Sciany lub jednolitych zasłon. Wokół
każdej kompozycji musi być nie zagos- podarowana powierzchnia, która bę- dzie należycie eksponowała ją. W ma- łych wnętrzach zabudowanych regata- mi możemy zaprojektować kompozycję na regale, ale tylko wtedy gdy dzieli go od sufitu przynajmniej 70 cm. Wówczas kompozycja powinna być szeroka, nie- zbyt wysoka umieszczona np. w mise- czce, półmisku lub na talerzu. Można też przeznaczyć na dekorację jedną z półek regału, pamiętając, że nie może znajdować się na niej nic oprócz kom- pozycji - wpisanej w kwadrat lub pro- stokąt regałowej półki. Niezwykle deko- racyjne są kompozycje w szklanych kielichach wymagają jednak wyek- sponowania na wysokości wzroku.
Nierozważnym zatem wyborem na- czynia możemy popsuć harmonię wnę-
Kolorystyka
-
Po wybraniu miejsca, ta i naczynia możemy przystąpić do układania roślin. Zacznijmy od barw. Stosunkowo prosta jest tu zasada w bukiecie powinny znaleźć się kwiaty nawiązujące do kolo- rów naczyia i otoczenia. Na pstrokatym biało-beżowo-brązowym tle zasłon czy tapety umieścimy bukiet z dominują- cym jednym kolorem np. brązowym. Ciemne zaś tło rozjaśnimy kompozycją w słonecznych kolorach: kremowym, żółtym i pomarańczowym.
Starajmy się nie umieszczać nigdy obok siebie kwiatów żółtych, czerwo- nych i niebieskich, gdyż zbyt ostro kon- trastują ze sobą. Możemy co najwyżej połączyć dwa kolory, a kontrast stłumić białymi lub szarymi kwiatami. Odpo- wiednie użycie tych barw pozwala orga- nizować przestrzeń. Jasne kolory wy- dają się bliższe, a ciemne bardziej od- ległe od widza. Światło i cień eskponują jedne, a chowają inne elementy kom- pozycji, dzięki czemu uzyskuje się głę- bię kompozycji.
Wielkość i rodzaj kompozycji okreś- lone są bardzo prostą zasadą: w du- żych naczyniach umieszczamy duże bukiety, a w małych małe, przy czym kompozycja powinna być większa od naczynia. Kulistą ustawimy na wolno- stojącym stole z możliwością oglądania jej ze wszystkich stron, owalną - do oglądania z przodu lub z profilu oraz trójkątną do oglądania z przodu.
punktu byly proporcionalne do naczy nia. Najwyższa roślina uożona w na czyniu wysokim i wąskim powinna by 1,5 raza dłuższa od naczynia, zaś naj dłuższa roślina w naczyniu niskim i sze rokim powinna być 2,5 raza dłuższa od jego szerokości.
Kompozycje klasyczne muszą rówież zachowywać równowagę tzn. wywoły wać optyczne wrażenie takiej samej ,,ciężkości" prawej i lewej strony. Jeżeli z lewej strony będzie dominować np. gałązka, to musimy pamiętać, żeby zrównoważyć ją po stronie prawej ja- kimś elementem, aby kompozycja nie sprawiała wrażenia, że się przewróci.
Do umocowania kwiatów i roślin w naczyniu najczęściej używamy gliny. plasteliny czy specjalnej gąbki. Można użyć także styropian, lecz wówczas na- czynie trzeba obciążyć chociażby ka- mieniami.
Układanie kompozycji powinno się zacząć z roślin zebranych w ogródku i na łące. Po obmyśleniu jej układu nale- ży włożyć rośliny główne a potem tra- wy, by nadać całości lekkość. W nauce układania mogą być pomocne nastę- pujące książki i broszury, które są o- becnie dostępne w księgarniach: 1.,,Układanki roślinne" - Joanna Sze- del, PWRIL 1988, 2.,,Kompozycje ozdobne" Pogroszewska, PWRIL 1987.
Karton 74
Sprawdź zainteresowanie tym ogłoszeniem
Wyświetlenia
Data dodania
Ostatnio widziany
Obserwujących
Wysłane zapytania
Henryk
Konto prywatne
Na Lento.pl od 20 sty 2023
Odpowiada szybko
Strona użytkownika
- Wypromuj ogłoszenie
- Zgłoś naruszenie
- Drukuj ulotkę
- Edytuj/usuń ogłoszenie
- Udostępnij ogłoszenie
- Dodaj na Facebook